torstai 30. elokuuta 2012

Mammamafia

Pari viikkoa sitten tajusin viimeistään, että olen jo osa uutta yhteisöä. Kaupan kassa olikin tuttu neuvolan valmennuksista, ja ostosten maksamisen yhteydessä kävimme pikaisen keskustelun mahoista ja kaikesta. Keskustelu alkoi salaperäisesti:
"Hei saanko kysyä, olitko sinä...?"
"Joo kyllä!"
Olen osa jotain salaperäistä mammamafiaa.

Muitakin merkkejä on havaittavissa. Kaikki lähipiirin synnyttäneet ovat varustaneet minua asiaankuuluvin varustein ja uniformuin. Olen itse ostanut yhdet äitiyshousut, kaikki muut on saatu lahjaksi ainakin kolmelta eri äidiltä. On myös paitoja, mekkoja ja vaikka mitä, jotka pian joko palautuvat omistajilleen, tai vaihtoehtoisesti minä saan siirtyä mammamafiassa astetta korkeammalle tasolle: lahjoitan niitä seuraavalle untuvikkomammalle.

Myös tulevan lapsemme vaatetus on vahvasti mammamafian ansiota. Uusien pikkuvaatteiden lisäksi pusseissa, kasseissa, laatikoissa ja kaapeissa on käytettyjä vaatteita, joita minulle on auliisti annettu ja jopa kotiin kannettu (kiitos kaunis vielä kerran!!). Uudelle tasolle vaatetusasiassa pääsin ihan vasta, kun Facebookin tapahtumat-kutsuihin ilmestyi pyyntöjä lastenvaateiltoihin.

Nyt pohdin menemistä tulokkaan kanssa perhekerhoon talvella, oikeaan mafiakokoontumiseen, jossa voisi jutustella muiden äitien kanssa, vaihtaa vinkkejä, punoa suunnitelmia... Katsotaan vaan, niin ensimmäisellä kerralla minulle tehdään joku tulikaste, haasteina voisi olla esimerkiksi roiskeeton vaipanvaihto, itkuton vaatteiden pukeminen sekä tarkkuusmaitoruikkaus.

Jään innolla odottamaan tulevaa.

2 kommenttia:

  1. Varo vain, siellä on kaikki nuo testit tarjolla! ;D Muutoin ei päästetä mafian jäseneksi, vaan ensi kerralla joutuu isä tulemaan tulikokeeseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä NIIIN tiesin tämän! Pitää ehkä aloittaa harjoittelu.

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...